Första inlägget

Första inlägget är faktiskt inte så positivt men här är det.

Var ute till Lennu idag. Började med att longera honom. Till en början gick det inte så bra han kom in mot mig jag gav honom dubbla signaler, bromsade på samma gång som jag krävde trav... Efter en stund började allt stämma och jag fick honom att följa med och fokusera på mig. Longeringen avslutades och jag skulle rida ut en bit för att få bort hans överskottsenergi. Red med ett tvådelat travbett, läst att det skulle vara bra för känsliga hästar, men jag tror inte det var något för oss. Under ridturen blev det en svårstannad, gapande och slängtravande häst som satte tungan över bettet

Det låter ju så harmoniskt... Har någon tips på hur man får hästen att sluta slänga tungan över bettet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0